शास्त्रीय सम्बन्ध प्रत्यावर्द्धन सिकाई सिद्धान्त
v शास्त्रीय
सम्बन्ध
सिकाई सिद्धान्त का प्रतिपादक रुसी वैज्ञानिक Ivan
Patrovich
Pavlov हुन
।
v यो
सिद्धान्त
एउटा कुकुर माथि गरिएको अध्ययनमा आधारित छ ।
v यस
सिद्धान्त लाई उत्तेजना प्रतिक्रिया (Stimulus
Response) सिद्धान्त
पनि भनिन्छ ।
v यस
सिद्धान्त मा उत्तेजना र प्रतिक्रिया बीच
सम्बन्ध स्थापित हुने हुनाले यसलाई सम्बन्ध प्रत्यावर्दनको सिद्धान्त
भनिएको हो ।
v यस
सिकाई सिद्धान्त मा पुर्नबलको (Reinforcement)
सम्बन्ध
उद्धीपक
संग हुन्छ ।
v यस
सिकाई सिद्धान्त मा अस्भाविक
उत्तेजनाबाट पनि स्वाभाविक प्रतिक्रिया उत्पन्न हुने र यसको निरन्तरताले बानीको
विकास हुने गर्दछ ।
v यस सिकाई
सिद्धान्तमा एउटा कुकुर माथि अध्ययन गर्दा घन्टीको आवाज संगै खाना दिने कार्य
हुन्छ र पछि घन्टी बज्ने बितिक्कई कुकुरले र्याल निकाल्छ र यसको निरन्तरता ले
बानीको विकास हुन्छ । अब घन्टी संगै खाना दिने प्रक्रियामा बन्द गर्दा र्याल
निकाल्ने मात्रामा नि कमि आँउदै जान्छ र अन्तयमा र्याल निकाल्न छोड्छ । र्याल
ननिकाल्ने अवस्थालाई विलोपनको अवस्था भनिन्छ । पुन:
घन्टी बजेपछि खाना दिइयो भने र्याल निकाल्न थाल्छ,
जसलाई अस्वभाविक प्रतिक्रियाको पुन:प्राप्ति
भनिन्छ ।
v यस
सिद्धान्तमा स्वभाविक उत्तेजना संग अर्को अस्वभाविक उत्तेजना प्रस्तुत गरेर
त्यससँग प्रतिक्रियाको सम्बन्ध स्थापना गरी पहिलेको जस्तै प्रतिक्रिया देखाउन
सक्ने बनाईन्छ ।
शास्त्रीय सम्बन्ध सिद्धान्तको सिकाईका चरणहरु
v पहिलो चरण :- स्वाभाविक उत्तेजना (USC) खाना – स्वाभाविक प्रतिक्रिया (UCR) र्याल निकाल्नु
v दोस्रो
चरण :-
अस्वाभाविक उत्तेजना (CS)
– कान ठाडो पार्नु वा यताउता हेर्नु (UCR)
घन्टी बजाउनु (CS)
– र्याल ननिकाल्नु (CR)
v तेस्रो
चरण :-
घन्टी खाना (USC
+ CS) – र्याल निकाल्नु (UCR)
v घन्टी
सहितको खानाको पुनरावृत्ति –
सम्बन्ध प्रत्यावर्द्धन पछि
v अस्वाभाविक
उत्तेजना (CS)
– अस्वाभाविक प्रतिक्रिया (CR)
घन्टी बजाउनु (CS) – र्याल निकाल्नु (CR) हुन्छ ।
शास्त्रीय सम्बन्ध सिद्धान्तका केही विशेषताहरु
v मिल्दो
जुल्दो उद्धीपकहरु लाई चिन्नु वा थाहा पाउनु वा उद्धीपक सामान्यीकरण
v उद्धीपक
विभेदीकरण : मिल्दो जुल्दो उद्धीपकहरुको बीचमा
फरक छुट्याएर प्रतिक्रिया गर्न सक्नु ।
v शून्य
वा विलोपनको अवस्था : उद्धीपकको
विभेदीकरण पश्चात प्रतिक्रिया नदेखाउनु
v आकस्मिक
प्राप्ति : समयको अन्तरालपछि उत्तेजनाको पहिचान
गरी सही प्रतिक्रिया देखाउने कार्य
शास्त्रीय सम्बन्ध सिद्धान्तको शैक्षिक उपयोगिता (Educational Implications of Classical Conditioning Theory)
q प्राणीहरुलाई
सिकाउन वा
तालिम दिन ।
q विद्यार्थीहरुमा
राम्रा बानीको विकास गर्न नराम्रा बानीहरु हटाउन ।
q संवेगात्मक
प्रतिक्रियाहरुको शिक्षण गर्न
q उद्धीपक
र प्रतिक्रियाहरु बीचको सम्बन्ध स्थापना गर्न
q व्यावहार
विकास र परिमार्जन गर्न
q अपेक्षित
बानी तथा व्यवहार विकस गर्न
q उद्धीपकलाई
विभेदीकरण र सामान्यीकरण गर्न
Tags
TSC preparation